Een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken?

 Vijf redenen waarom u dat, als ondernemer of ZZP ‘er, zou moeten doen.

waarom een LinkedIn bedrijfspagina makenHet verbeteren van de vindbaarheid van uw website in zoekmachines bereikt u niet alleen door zoekmachine optimalisatie(SEO) en een technisch perfecte website. Ook online marketing, zoals het inzetten van social media als Facebook, Twitter en LinkedIn, verbetert de vindbaarheid van uw website.
Waarom u daarbij zou moeten kiezen voor het aanmaken van LinkedIn bedrijfspagina, wil ik u graag aan de hand van de volgende redenen uitleggen.

Reden 1: Een LinkedIn bedrijfspagina als digitale ontmoetingsplek.
Met een LinkedIn bedrijfspagina creëert u een online ontmoetingsplek waarmee u nieuwe klanten en nieuw personeel kunt vinden. Is uw potentiële doelgroep al actief op LinkedIn? Dan doet u er verstandig aan om een bedrijfspagina te maken op LinkedIn. Door vervolgens kennis en bedrijfsnieuwtjes te delen en het contact aan te gaan met uw doelgroep bouwt u zo een relatie met hun op.
Reden 2: Een bedrijfspagina als extra uithangbord.
U kunt op een LinkedIn bedrijfspagina nieuws en blogberichten plaatsen over uw onderneming om zo te laten zien waarin u actief bent. Tevens kunt u hier uw diensten of productassortiment nog eens extra  onder de aandacht brengen. Door het delen van waardevolle kennis met uw doelgroep(en) wordt uw bedrijf extra interessant voor nieuwe en bestaande klanten. Bedenk daarom altijd of de berichten voor hun bruikbaar zijn. LinkedIn gebruikers, die interesse hebben in uw onderneming, kunnen uw bedrijfspagina nu gaan volgen. Zij krijgen dan automatisch de updates die u plaatst op uw bedrijfspagina.  Zo blijven ze op de hoogte van het laatste nieuws over uw bedrijf en kunnen zij hier vervolgens op reageren of het verder delen.
Tot slot kunt u uw LinkedIn bedrijfspagina gebruiken om hierop vacatures te plaatsen voor uw onderneming. U bereikt hiermee potentiële kandidaten die op zoek zijn naar een nieuwe werkplek.
Reden 3: De online vindbaarheid vergroten van uw onderneming.
Met een LinkedIn bedrijfspagina bent u niet alleen zichtbaar op LinkedIn. Ook de vindbaarheid van uw website in zoekmachines wordt hiermee verbeterd. Doordat uw bedrijfspagina is gelinkt met uw website, en mensen uw bedrijfspagina kunnen volgen en delen, zien zoekmachines uw website als waardevol. Hoe waardevoller uw website wordt gevonden ,hoe hoger deze zal eindigen in de resultaten van een zoekopdracht.
Reden 4: Met een bedrijfspagina kunt u adverteren op LinkedIn.
Wilt u advertenties plaatsen op LinkedIn? Dat kan dat alleen met een bedrijfspagina. U heeft dan wel het voordeel dat u uw advertenties (of gesponsorde berichten) specifiek kunt aanpassen aan de juiste doelgroep. Door bijvoorbeeld te filteren op locatie, functie of leeftijd kunt u de gewenste doelgroep zo gericht mogelijk benaderen en krijgt uw advertentie het beste bereik.
Reden 5: Het toepassen van nuttige LinkedIn statistieken.
Met een LinkedIn bedrijfspagina kunt u bezoeken aan uw pagina gericht beoordelen met diverse statistieken. Zo kunt u nagaan hoeveel bezoekers uw pagina’s hebben bezocht en op welke pagina’s zij hebben geklikt. Met deze statistieken kunt u niet alleen de prestaties van uw pagina’s bekijken. Ook kunt u hiermee de eigen prestaties vergelijken met die van andere, concurrerende, bedrijven en zo nodig uw bedrijfspagina verbeteren.

Kortom….Mochten deze 5 redenen voor u aanleiding zijn om ook een bedrijfspagina te  maken op LinkedIn, maak deze dan vandaag nog aan. Een bedrijfspagina aanmaken is eenvoudig. Hoe u dat doet leest u hier.