Meest gestelde vragen over online marketing
SEO, hoe werkt dat eigenlijk?
Op basis van een ingevoerde zoekterm bij een zoekmachine zoals Google bestaan de getoonde resultaten in de meeste gevallen uit twee delen.
Boven- en onderaan de pagina met zoekresultaten staan de advertenties. Dit zijn de resultaten van de websites die betaald hebben voor de ingevoerde zoekterm. Dit zijn de zogenoemde SEA, Seach Engine Advertizing, resultaten ook wel bekend als de Google Ads .
Tussen de getoonde betaalde resultaten staan de zoekresultaten van de websites die door een zoekmachine zijn gevonden op basis van hun inhoud. Dit worden ook wel de organische zoekresultaten genoemd.
Vanwege deze missie van Google hanteert het bedrijf meer dan 200 factoren die mede bepalen welke plek een website krijgt in de organische zoekresultaten op basis van een ingevoerde zoekopdracht. Deze factoren zijn alleen bekend bij Google en wisselen ook regelmatig.
Andere belangrijke elementen die mede de positie van een website in het resultaten overzicht bepalen zijn:
- Een technisch perfecte website zonder foutmeldingen;
- Relevante content op de website die zo goed mogelijk aansluiten op de ingevoerde zoekterm;
- De autoriteit van je website online.
De ervaring heeft geleerd dat gemiddeld veel meer mensen klikken op de getoonde organische zoekresultaten dan op de getoonde Google Ads. De traffic naar een website geneert men dus met een zo hoog mogelijke organische positie in het resultaten overzicht.
Echter de concurrentie om bovenaan in Google te staan is groot. Iedere website wil zo hoog mogelijk in de resultaten staan omdat bedrijven weten dat een toppositie voor veel nieuwe klanten zorgt. Moet uw website ook zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komen? Onze SEO specialisten weten hoe ze dit voor elkaar krijgen.
Wat is contentmarketing?
Content marketing is het gebruik van teksten, afbeeldingen, infographics of video’s op een website met als doel bezoekers te informeren om ze vervolgens klant te laten worden. Het is daarmee een belangrijk onderdeel van SEO omdat de positie van een website in een zoekresultaat mede bepaald wordt door de inhoud (content) van een website. Omdat Google de best passende informatie wil leveren op basis van een zoekopdracht kijkt de zoekmachine ook naar de inhoud van een website.
Daarnaast kan goede content ook bijdragen aan de autoriteit van een website. Want hoe beter de content voorziet in de informatie behoefte van de bezoeker hoe meer Google een website ziet als een autoriteit. Helemaal als de link naar deze website ook gedeeld wordt via andere sociale kanalen door tevreden bezoekers of dat andere websites naar deze website gaan verwijzen.
Maar met content marketing kunt u nog veel meer te bereiken. Goede content is namelijk multi-inzetbaar. Niet alleen op uw website maar ook op overige sociale kanalen als LinkedIn, Facebook, nieuwsbrieven etc.. Zo kunt u een bericht van de website ook verspreiden via een nieuwsbrief en overige sociale media.
Wat houdt online marketing in?
Online marketing houdt in het verkrijgen van nieuwe klanten via internet. Het bestaat niet alleen uit het ontwikkelen en onderhouden van een website maar ook het verbeteren van de vindbaarheid in zoekmachines door SEO en SEA.
Daarnaast valt hier ook het vergroten van de naamsbekendheid via social media als Facebook, Twitter en LinkedIn onder. Door toepassen van social media advertising en berichten worden meer en meer relevante bezoekers naar de bedrijfswebsite gestuurd die vervolgens omgezet worden naar zoveel mogelijk betalende klanten.
Afitto Internetmarketing is van mening dat online marketing absoluut noodzakelijk is voor iedere ondernemer die wil groeien met behulp van internet. Afhankelijk van de online doelstellingen van uw bedrijf worden één of meerdere online marketing instrumenten ingezet. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende advies over de toepassing van online marketing voor uw bedrijf